Friday, January 23, 2009

17 Januari 2009M / 20 Muharam 1430H

Majlis Bacaan Ikral Pelajar Tingkatan 1

Sememangnya rasa keletihan yang tidak terhingga dapat aku rasakan yang baru seminggu berada di sek tempat aku pritikum ini. Hari ini hari sabtu, hari persekolahan diadakan seperti biasa kerana sebagai ganti cuti Tahun Baru Cina pada 2 minggu lagi. Aktiviti pagi ini diteruskan lagi dengan program Orentasi Pelajar Tingkatan satu yang memasuki hari terakhir yang mana hari kemuncak penbacaan ikral para pelajar. Pukul 8 pagi hinggalah waktu rehat iaitu pukul 10.10, motivasi meningkatkan belajar diberikan kepada para pelajar Tingkatan 1 tersebut. Selepas sahaja waktu rehat tamat, dari pukul 10.30 pagi taklimat ICT Sekolah Bestari, Taklimat Pusat Sumber Sekolah (PSS) dan Taklimat Disiplin dijalankan sehinggalah aktiviti penutup dengan Pembacaan Ikral dan menandatangani surat aku janji.

Taklimat Disiplin : Contoh Barang Rampasan

Alhamdulilah, lega rasa aktiviti minggu ni hampir selesai, apa pun aku kena bersiap sedia lagi dengan Program Orentasi Pelajar Asrama yang bermula petang ini. Pukul 2.00 petang, mesyuarat ko-kurikulum, sukan dan permainan diadakan yang mana aku terlibat dalam sukan bola tampar sebagai guru pelatih. Selepas itu, bermula pukul 3.00 petang bermulalah orentasi pelajar asrama sekolah ini, memang kalau ikutkan badan memang letih tetapi pekara yang lebih penting kena korbankan juga untuk mendekati para pelajar terutamanya yang berada di asrama sekolah tersebut.

No comments: