Friday, February 20, 2009

Khamis _ Minggu Ke-5 _ Hari Ke-28 Praktikum

Selamat Hari Lahir "TARAM JEW"

19 Feb 2009 ( 23 Safar 1430 ) : Alhamdulillah, seawal pagi hari ini aku merasa tenang dalam dianugerahkan kesihatan yang sempurna bagi meneruskan lagi perjuangan sepanjang praktikum ini. Sememangnya, para pelajar yang hadir dalam bilik kaunseling seringkali memberi kepada aku keceriaan dalam kesepian hidup ini. Alhamdulillah, syukur sangat kerana seperti biasa seawal pagi lagi pelajar telah dirujuk oleh guru kelas untuk datang ke bilik kaunseling, air mata pelajar sememangnya memberi aku lebih memahami keadaan mereka, kerana sesungguhnya para pelajar yang bermasalah ini kita perlu menghukum, kerana aku perlu tahu apakah sebenarnya yang telah membuatkan mereka bertingkah laku sedemikian. Sambil itu, aku berkesempatan juga berkongsi ilmu bersama kaunselor dan kaunselor penyelia aku dalam memperbaiki lagi kelemahan yang ada semasa menjalankan sesi kaunseling. Hari ini aku sedari adalah hari terakhir bagi sesi kaunseling kelompok bagi kumpulan pertama yang telah aku bentuk, kerana aku telah menjalankan sesi kaunseling kelompok secara maraton. Hari ini juga salah seorang mereka menyambut hari lahir di dalam bilik kaunseling. Yang menarik kumpulan kelompok ini adalah kreatif sepanjang sesi yang telah dijalankan dan berjaya menghasilkan lagu tema yang menarik perhatian aku.

Jangan Lupa Aku Sahabat (Muzik Indigo - seindah)

Sahabat...
Tiada lagi wajahmu di... sekolah ini,
Kau tahu betapa aku rindu pada mu,
Hanya Cikgu Sidi sebagai ganti,
Ooo...
Hanya takdir menemukan kita,
Oh sedihnya jiwa...

Kau tahu betapa ku rindu pada mu,
Hanya tuhan saja... yang tahu
Ooo..
Sahabat... jangan lupa aku,
Aku rindu,
Aku sayang,
Pada mu...


S-A-H-A-B-A-T (Muzik Kau Ilham ku - Manbai)


Berjuta bintang dan matahari pun...
Kau tetap satu dihatiku,
Ibarat anjing dan kucing bergadoh,
Kita kan tetap... Teguh.

Seindah mutiara di lautan,
Hubungan kan tetap terjalin,
Tiada pemisah melainkan tuhan,
So.. kukuhkan dengan iman.

Oh... marilah teman janganlah melawan,
Dengar ini cerita harap tertawan
Dan maafkanlah
Andai lagu ini menggangu segala khayalanmu, Dan izinkanlah...
Diri ini menjadi separuh dari hidup mu,
Oh sahabat ku...
Oh sahabat ku...
Oh sahabat ku, Oh sahabat ku, Oh sahabat ku.

Suasana Ceria Sepanjang Persiapan Menjelang Kejohanan Sukan Sekolah











No comments: